Ders Kodu | Ders Adı | Teorik | Uygulama | Laboratuvar | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
TDİ-1002 | Türk Dili II | 2,00 | 0,00 | 0,00 | 2,00 | 1,00 |
Dersin Dili | : | Türkçe |
---|---|---|
Dersin Seviyesi | : | Lisans |
Dersin Tipi | : | Zorunlu |
Ön Koşullar | : | Yok |
Dersin Amacı | : | Türk Dili dersinin amacı; öğrencilere Türk dilinin özelliklerini, işleyiş kurallarını sezdirmek, örnekleriyle göstermek; öğrencilere okuduğu, dinlediği bir metni ya da izlediği bir programı doğru olarak anlayabilmesinin kurallarını öğretmek; duygularını, düşüncelerini, tasarladıklarını, izlenimlerini, gözlemlerini, yaşantılarını, söz ve yazıyla doğru ve etkili olarak anlatma becerisi ve alışkanlığı kazandırmak; yazılı ve sözlü metinler aracılığıyla sözvarlığını geliştirmek; yazım kurallarına uyma, noktalama işaretlerini yerli yerinde kullanma alışkanlığı kazandırmak; kitap okuma alışkanlığı kazandırmak; öğrencilere bilimsel, eleştirel, sorgulayıcı, yorumlayıcı, yaratıcı, yapıcı düşünme becerileri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | : | Dilin tanımı, dilin sosyal bir kurum olarak millet hayatındaki yeri ve önemi, dil-kültür ilişkisi, Türk dilinin dünya dilleri arasındaki yeri, Türk dilinin gelişimi ve tarihi devreleri, Türk dilinin bugünkü durumu ve yayılma alanları, Türkçenin ses özellikleri ve ses bilgisi ile ilgili kurallar, Türkiye Türkçesindeki ses olayları, imla kuralları ve uygulaması, noktalama işaretleri ve uygulaması, Türkçenin yapı özellikleri. |
Dersin Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | : | "1.KORKMAZ, Zeynep; ERCİLASUN, Ahmet Bican; GÜLENSOY, Tuncer; PARLATIR, İsmail; ZÜLFİKAR, Hamza; BİRİNCİ, Necat; Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, Ekin Kitabevi Yayınları, Bursa, 2005. 2. EKER, Süer (2006) Çağdaş Türk Dili, Ankara: Grafiker Yayınları, 4. Baskı. 3. ERGİN, Muharrem (1998) Türk Dilbilgisi, İstanbul: Bayrak Basın/Yayım/ Tanıtım. 4. KARAHAN, Leyla (2005) Türkçede Söz Dizimi, Ankara: Akçağ Yayınları, 9. Baskı." |
Planlanan Öğrenme Etkinlikleri ve Öğretme Yöntemleri | : | Düz Anlatım, Konferans, Panel, Tartışma |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | : | yoktur |
Dersi Veren Öğretim Elemanları | : | , Öğr. Gör. Özgür Üstün (Sorumlu) |
Dersi Veren Öğretim Elemanı Yardımcıları | : | Yok |
Dersin Verilişi | : | Yüz yüze |
En Son Güncelleme Tarihi: | : | 18.04.2024 08:16:25 |
Ders Kodu | Ders Adı | Teorik | Uygulama | Laboratuvar | Yerel Kredi | AKTS |
---|
Teorik | Uygulama | Laboratuvar | Hazırlık Bilgileri | Öğretim Metodları | |
---|---|---|---|---|---|
1.Hafta | *" Dilekçe, Anlatım bozuklukları: Anlama dayalı bozukluklar."
|
*DÜZ ANLATIM, SORU-CEVAP, TARTIŞMA |
|||
2.Hafta | *Yapıya dayalı anlatım bozuklukları, anlatım ve anlatımın ilkeleri, kompozisyonun iç ve dış unsurları.
|
*DÜZ ANLATIM, SORU-CEVAP, TARTIŞMA |
|||
3.Hafta | *Anlatım türleri (Dilekçe, özgeçmiş/cv, mektup).
|
*DÜZ ANLATIM, SORU-CEVAP, TARTIŞMA |
|||
4.Hafta | *"Anlatım türleri (Deneme, söyleşi, röportaj).
"
|
*DÜZ ANLATIM, SORU-CEVAP, TARTIŞMA |
|||
5.Hafta | *Anlatım türleri (Anı, eleştiri, gezi yazısı).
|
*DÜZ ANLATIM, SORU-CEVAP, TARTIŞMA |
|||
6.Hafta | * Anlatım türleri (Makale).
|
*DÜZ ANLATIM, SORU-CEVAP, TARTIŞMA |
|||
7.Hafta | * Anlatım türleri (Anı, Biyografi, Otobiyografi).
|
*DÜZ ANLATIM, SORU-CEVAP, TARTIŞMA |
|||
8.Hafta | * Roman; türleri, Türk Edebiyatında Roman.
|
*DÜZ ANLATIM, SORU-CEVAP, TARTIŞMA |
|||
9.Hafta | * Köşe Yazısı (Fıkra); Öykü; ögeleri, türleri ve Türk Edebiyatında öykü.
|
*DÜZ ANLATIM, SORU-CEVAP, TARTIŞMA |
|||
10.Hafta | *" Tiyatro; türleri, çağdaş tiyatro biçimleri, Türk tiyatrosu, çağdaş Türk tiyatrosu, tiyatronun unsurları."
|
*DÜZ ANLATIM, SORU-CEVAP, TARTIŞMA |
|||
11.Hafta | *" Şiir; türleri ve Türk Edebiyatında şiir."
|
*DÜZ ANLATIM, SORU-CEVAP, TARTIŞMA |
|||
12.Hafta | *Yazılı anlatım türleri (Günlük, yaşam öyküsü) Destan, efsane, masal, fabl. Yardımcı tür ve teknikler (Özetleme, not alma, fişleme, rapor, tutanak).
|
*DÜZ ANLATIM, SORU-CEVAP, TARTIŞMA |
|||
13.Hafta | *Konuşma ve sözlü anlatım, konuşmanın unsurları, ilkeleri, konuşma yetersizlikleri, sözlü anlatım türleri.
|
*DÜZ ANLATIM, SORU-CEVAP, TARTIŞMA |
|||
14.Hafta | *Hazırlıklı konuşmalar: Tekli hazırlıklı konuşmalar (Bildiri, konferans, nutuk, brifing, seminer). Çoklu hazırlıklı konuşmalar (Sempozyum, kongre, panel, forum, münazara, açık oturum, müzakere)
|
*DÜZ ANLATIM, SORU-CEVAP, TARTIŞMA |
Aktiviteler | Sayı | Süresi(Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Final / Final | 1 | 1,00 | 1,00 |
Ders Saatleri (14 hafta) / Class Hours (14 weeks) | 14 | 2,00 | 28,00 |
Ara Sınav 1 | 1 | 1,00 | 1,00 |
Toplam : | 30,00 | ||
Toplam İş Yükü / 30 ( Saat ) : | 1 | ||
AKTS : | 1,00 |
P.Ç. 1 | P.Ç. 2 | P.Ç. 3 | P.Ç. 4 | P.Ç. 5 | P.Ç. 6 | P.Ç. 7 | P.Ç. 8 | P.Ç. 9 | P.Ç. 10 | P.Ç. 11 | P.Ç. 12 | P.Ç. 13 | P.Ç. 14 | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ö.Ç. 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Ö.Ç. 2 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Ö.Ç. 3 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 |
Ö.Ç. 4 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Ö.Ç. 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Ö.Ç. 6 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 |
Ö.Ç. 7 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Ö.Ç. 8 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |