Ders Kodu Ders Adı Teorik Uygulama Laboratuvar Yerel Kredi AKTS
TDİ-1002 Türk Dili II 2,00 0,00 0,00 2,00 1,00

Ders Detayı
Dersin Dili : Türkçe
Dersin Seviyesi : Lisans
Dersin Tipi : Zorunlu
Ön Koşullar : Yok
Dersin Amacı : Türk Dili dersinin amacı; öğrencilere Türk dilinin özelliklerini, işleyiş kurallarını sezdirmek, örnekleriyle göstermek; öğrencilere okuduğu, dinlediği bir metni ya da izlediği bir programı doğru olarak anlayabilmesinin kurallarını öğretmek; duygularını, düşüncelerini, tasarladıklarını, izlenimlerini, gözlemlerini, yaşantılarını, söz ve yazıyla doğru ve etkili olarak anlatma becerisi ve alışkanlığı kazandırmak; yazılı ve sözlü metinler aracılığıyla sözvarlığını geliştirmek; yazım kurallarına uyma, noktalama işaretlerini yerli yerinde kullanma alışkanlığı kazandırmak; kitap okuma alışkanlığı kazandırmak; öğrencilere bilimsel, eleştirel, sorgulayıcı, yorumlayıcı, yaratıcı, yapıcı düşünme becerileri kazandırmaktır.
Dersin İçeriği : Dilin tanımı, dilin sosyal bir kurum olarak millet hayatındaki yeri ve önemi, dil-kültür ilişkisi, Türk dilinin dünya dilleri arasındaki yeri, Türk dilinin gelişimi ve tarihi devreleri, Türk dilinin bugünkü durumu ve yayılma alanları, Türkçenin ses özellikleri ve ses bilgisi ile ilgili kurallar, Türkiye Türkçesindeki ses olayları, imla kuralları ve uygulaması, noktalama işaretleri ve uygulaması, Türkçenin yapı özellikleri.
Dersin Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar : "1.KORKMAZ, Zeynep; ERCİLASUN, Ahmet Bican; GÜLENSOY, Tuncer; PARLATIR, İsmail; ZÜLFİKAR, Hamza; BİRİNCİ, Necat; Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, Ekin Kitabevi Yayınları, Bursa, 2005. 2. EKER, Süer (2006) Çağdaş Türk Dili, Ankara: Grafiker Yayınları, 4. Baskı. 3. ERGİN, Muharrem (1998) Türk Dilbilgisi, İstanbul: Bayrak Basın/Yayım/ Tanıtım. 4. KARAHAN, Leyla (2005) Türkçede Söz Dizimi, Ankara: Akçağ Yayınları, 9. Baskı."
Planlanan Öğrenme Etkinlikleri ve Öğretme Yöntemleri : Düz Anlatım, Konferans, Panel, Tartışma
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar : yoktur
Dersi Veren Öğretim Elemanları : , Öğr. Gör. Özgür Üstün (Sorumlu)
Dersi Veren Öğretim Elemanı Yardımcıları : Yok
Dersin Verilişi : Yüz yüze
En Son Güncelleme Tarihi: : 18.04.2024 08:16:25

  • 1 Türk Dilinin gelişimini ve tarihi dönemlerini açıklar.
  • 2 Dil bilgisi ve yazım kurallarını doğru kullanır.
  • 3 farklı konularda dilekçe yazar.
  • 4 Hazırlıklı ve hazırlıksız konuşma yapar
  • 5 Farklı diller ve kültürlerle ilgili edindikleri bilgileri iletişimde kullanır.
  • 6 Kitap incelemesi yapar ve sonuçları tartışır.
  • 7 Fikirlerini ve kendilerini doğru ve uygun ifadeler kullanarak savunur
  • 8 Türk ve Dünya yazınına ait metinleri karşılaştırır.

Ders Kodu Ders Adı Teorik Uygulama Laboratuvar Yerel Kredi AKTS

Teorik Uygulama Laboratuvar Hazırlık Bilgileri Öğretim Metodları
1.Hafta *" Dilekçe, Anlatım bozuklukları: Anlama dayalı bozukluklar."
*DÜZ ANLATIM, SORU-CEVAP, TARTIŞMA
2.Hafta *Yapıya dayalı anlatım bozuklukları, anlatım ve anlatımın ilkeleri, kompozisyonun iç ve dış unsurları.
*DÜZ ANLATIM, SORU-CEVAP, TARTIŞMA
3.Hafta *Anlatım türleri (Dilekçe, özgeçmiş/cv, mektup).
*DÜZ ANLATIM, SORU-CEVAP, TARTIŞMA
4.Hafta *"Anlatım türleri (Deneme, söyleşi, röportaj). "
*DÜZ ANLATIM, SORU-CEVAP, TARTIŞMA
5.Hafta *Anlatım türleri (Anı, eleştiri, gezi yazısı).
*DÜZ ANLATIM, SORU-CEVAP, TARTIŞMA
6.Hafta * Anlatım türleri (Makale).
*DÜZ ANLATIM, SORU-CEVAP, TARTIŞMA
7.Hafta * Anlatım türleri (Anı, Biyografi, Otobiyografi).
*DÜZ ANLATIM, SORU-CEVAP, TARTIŞMA
8.Hafta * Roman; türleri, Türk Edebiyatında Roman.
*DÜZ ANLATIM, SORU-CEVAP, TARTIŞMA
9.Hafta * Köşe Yazısı (Fıkra); Öykü; ögeleri, türleri ve Türk Edebiyatında öykü.
*DÜZ ANLATIM, SORU-CEVAP, TARTIŞMA
10.Hafta *" Tiyatro; türleri, çağdaş tiyatro biçimleri, Türk tiyatrosu, çağdaş Türk tiyatrosu, tiyatronun unsurları."
*DÜZ ANLATIM, SORU-CEVAP, TARTIŞMA
11.Hafta *" Şiir; türleri ve Türk Edebiyatında şiir."
*DÜZ ANLATIM, SORU-CEVAP, TARTIŞMA
12.Hafta *Yazılı anlatım türleri (Günlük, yaşam öyküsü) Destan, efsane, masal, fabl. Yardımcı tür ve teknikler (Özetleme, not alma, fişleme, rapor, tutanak).
*DÜZ ANLATIM, SORU-CEVAP, TARTIŞMA
13.Hafta *Konuşma ve sözlü anlatım, konuşmanın unsurları, ilkeleri, konuşma yetersizlikleri, sözlü anlatım türleri.
*DÜZ ANLATIM, SORU-CEVAP, TARTIŞMA
14.Hafta *Hazırlıklı konuşmalar: Tekli hazırlıklı konuşmalar (Bildiri, konferans, nutuk, brifing, seminer). Çoklu hazırlıklı konuşmalar (Sempozyum, kongre, panel, forum, münazara, açık oturum, müzakere)
*DÜZ ANLATIM, SORU-CEVAP, TARTIŞMA

  • 1 Vize : 40,000
  • 2 Final : 60,000

Aktiviteler Sayı Süresi(Saat) Toplam İş Yükü
Final / Final 1 1,00 1,00
Ders Saatleri (14 hafta) / Class Hours (14 weeks) 14 2,00 28,00
Ara Sınav 1 1 1,00 1,00
Toplam : 30,00
Toplam İş Yükü / 30 ( Saat ) : 1
AKTS : 1,00

P.Ç. 1 P.Ç. 2 P.Ç. 3 P.Ç. 4 P.Ç. 5 P.Ç. 6 P.Ç. 7 P.Ç. 8 P.Ç. 9 P.Ç. 10 P.Ç. 11 P.Ç. 12 P.Ç. 13 P.Ç. 14
Ö.Ç. 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Ö.Ç. 2 0 0 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Ö.Ç. 3 0 0 1 0 0 0 0 0 0 0 0 1 0 0
Ö.Ç. 4 0 0 1 0 0 0 0 0 1 0 0 0 0 0
Ö.Ç. 5 0 0 0 0 0 0 1 0 0 0 0 0 0 0
Ö.Ç. 6 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 0
Ö.Ç. 7 0 0 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Ö.Ç. 8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0