Ders Kodu Ders Adı Teorik Uygulama Laboratuvar Yerel Kredi AKTS
TBİ-3002 Yem Bitkileri 2,00 2,00 0,00 3,00 7,00

Ders Detayı
Dersin Dili : Türkçe
Dersin Seviyesi : Lisans
Dersin Tipi : Zorunlu
Ön Koşullar : Yok
Dersin Amacı : Yem bitkilerinin önemi, yetiştiriciliğinde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerilerini ortaya koymak. Baklagil, buğdaygil ve diğer familyalardan yem bitkilerinin yetiştiriciliğinin öğrenilmesi.
Dersin İçeriği : Yem bitkilerinin tanımı, tarihçesi, sınıflandırılması, yem bitkileri üretiminin sorunları ve politikalar, yem bitkileri ekolojisi, baklagil, buğdaygil ve diğer familyadan yem bitkilerinin tarımsal özellikleri ve yetiştiriciliği
Dersin Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar : Yembitkileri (Genel Bölüm), Cilt I, Ed:Avcıoğlu, R., Hatipoğlu, R., Karadağ, Y., T.C. Tarım ve Köyişleri Bakanlığı, Tarımsal Üretim ve Geliştirme Genel Müdürlüğü, İzmir-2009 2. Yembitkileri (Baklagil Yembitkileri), Cilt II, Ed: Avcıoğlu, R., Hatipoğlu, R., Karadağ, Y., T.C. Tarım ve Köyişleri Bakanlığı, Tarımsal Üretim ve Geliştirme Genel Müdürlüğü, İzmir-2009 3. Soya, H., Avcıoğlu, R., Geren, H., 1997. Yembitkileri, Hasat Yayıncılık Ltd. Şti. PK. 212 Kadıköy-İstanbul, 223s. Yem Bitkileri E.Açıkgöz 2001. Uludağ Üniversitesi Güçlendirme Vakfı Yayın No:182,Vipaş Aş Yayın No:58, Bursa 584s
Planlanan Öğrenme Etkinlikleri ve Öğretme Yöntemleri : Düz anlatım yöntemi, soru-cevap yöntemi
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar : Yok
Dersi Veren Öğretim Elemanları : , Prof. Dr. Altıngül Özaslan Parlak (Sorumlu)
Dersi Veren Öğretim Elemanı Yardımcıları : Yok
Dersin Verilişi : Yüz yüze
En Son Güncelleme Tarihi: : 18.04.2024 15:44:30

  • 1 Tarımsal üretimde yem bitkilerinin önemini kavrar.
  • 2 Yem bitkilerinin yetiştirilmesinde ortaya çıkan sorunlar hakkında fikir yürütür ve çözüm önerir.
  • 3 Baklagil, buğdaygil ve diğer familyadan yem bitkilerinin yapısal özellikleri hakkında bilgi edinir, edinilen bilgileri yem bitkisi üretim projelerinde sentezler.
  • 4 Yem bitkisi türlerinin avantaj ve dezavantajlarını kullanarak hayvancılığın geliştirilmesine yönelik projelerde uygun model denklikleri türetir.
  • 5 Üreticiye yem bitkisi türlerinin önerilmesinde materyal temini-üretim süreci-ekonomik analiz konularında bilgi verir.
  • 6 Bölgeler bazında üretim potansiyelleri ve üretim modellemeleri hakkında sentez yapar.

Ders Kodu Ders Adı Teorik Uygulama Laboratuvar Yerel Kredi AKTS

Teorik Uygulama Laboratuvar Hazırlık Bilgileri Öğretim Metodları
1.Hafta *Yurdumuzda yem bitkileri tarımının genel durumu
*Düz anlatım yöntemi, soru cevap yöntemi
2.Hafta *Yem bitkilerinin tanımı, tarihçesi, önemi, sınıflandırılması, yem bitkileri üretiminde sorunlar ve uygulanan politikalar
*Düz anlatım yöntemi, soru cevap yöntemi
3.Hafta *Baklagil yem bitkilerinin tarımsal özellikleri, taksonomileri, genel yapısal özellikleri
*Düz anlatım yöntemi, soru cevap yöntemi
4.Hafta *Önemli yonca türleri, önemi ve bitkisel özellikleri, adaptasyonu ve yetiştiriciliği
*Yonca türlerinin morfolojik özellikleri
*Düz anlatım yöntemi, soru cevap yöntemi
5.Hafta *Korunga’nın önemi ve yararlanma alanları, bitkisel özellikleri,yetiştiriciliği
*Korunganın morfolojik özellikleri
*Düz anlatım yöntemi, soru cevap yöntemi
6.Hafta *Üçgüller ve gazalboynuzu türlerinin önemi ve yararlanma alanları, bitkisel özellikleri, yetiştiriciliği
*Üçgül türleri ve gazal boynuzunun morfolojik özellikleri
*Düz anlatım yöntemi, soru cevap yöntemi
7.Hafta *Fiğler, burçak, taş yoncası ve mürdümük’ün önemi ve yararlanma alanları, bitkisel özellikleri, yetiştiriciliği
*Fiğler, burçak, taş yoncası ve mürdümüğün morfolojik özellikleri
*Düz anlatım yöntemi, soru cevap yöntemi
8.Hafta *Buğdaygil ve diğer familyalardan yem bitkilerinin tarımsal özellikleri, taksonomileri, genel ayırıcı özellikleri
*Düz anlatım yöntemi, soru cevap yöntemi
9.Hafta *Ayrıkların adaptasyonu ve yetiştiriciliği
*Ayrıkların morfolojik özellikleri
*Düz anlatım yöntemi, soru cevap yöntemi
10.Hafta *Çok yıllık ve yıllık çimlerin adaptasyonu ve yetiştiriciliği
*Çok yıllık ve tek yıllık çimlerin morfolojik özellikleri
*Düz anlatım yöntemi, soru cevap yöntemi
11.Hafta *Domuz ayrığı, kılçıksız brom adaptasyonu ve yetiştiriciliği.
*Domuz ayrığı ve kılçıksız bromun morfolojik özellikleri
*Düz anlatım yöntemi, soru cevap yöntemi
12.Hafta *Kelp Kuyruğu, Çayır Tilki Kuyruğu, Yumakların Adaptasyonu ve Yetiştiriciliği
*Çayır kelp kuyruğu, çayır tilki kuyruğu ve yumakların morfolojik özellikleri
*Düz anlatım yöntemi, soru cevap yöntemi
13.Hafta *Mısır, Sorgum ve Sudan otu ile Diğer Sıcak iklim buğdaygillerinin Adaptasyonu ve Yetiştiriciliği
*Düz anlatım yöntemi, soru cevap yöntemi
14.Hafta *Yem şalgamı ve yemlik pancar adaptasyonu ve yetiştiriciliği
*Düz anlatım yöntemi, soru cevap yöntemi

  • 2 Final : 60,000
  • 3 Ödev : 10,000
  • 4 Uygulama : 10,000
  • 5 Vize : 20,000

Aktiviteler Sayı Süresi(Saat) Toplam İş Yükü
Ara Sınav 1 1 1,00 1,00
Final / Final 1 1,00 1,00
Ödev 2 20,00 40,00
Uygulama / Application/Practice 4 16,00 64,00
Ders Saatleri (14 hafta) / Class Hours (14 weeks) 14 4,00 56,00
Final Sınavına Hazırlanma / Preparation for final 1 35,00 35,00
Toplam : 197,00
Toplam İş Yükü / 30 ( Saat ) : 7
AKTS : 7,00

P.Ç. 1 P.Ç. 2 P.Ç. 3 P.Ç. 4 P.Ç. 5 P.Ç. 6 P.Ç. 7 P.Ç. 8 P.Ç. 9 P.Ç. 10 P.Ç. 11 P.Ç. 12 P.Ç. 13 P.Ç. 14
Ö.Ç. 1 1 0 1 1 1 1 0 1 1 1 1 0 1 1
Ö.Ç. 2 1 1 1 1 0 1 1 1 0 1 1 1 0 1
Ö.Ç. 3 1 0 1 1 1 1 1 0 1 1 1 1 0 1
Ö.Ç. 4 1 1 0 0 1 0 1 1 1 1 1 1 1 1
Ö.Ç. 5 1 1 1 1 1 1 1 0 1 1 1 0 1 1
Ö.Ç. 6 1 1 1 1 0 1 1 1 0 1 1 1 0 1