Ders Kodu | Ders Adı | Teorik | Uygulama | Laboratuvar | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
TBİ-3002 | Yem Bitkileri | 2,00 | 2,00 | 0,00 | 3,00 | 7,00 |
Dersin Dili | : | Türkçe |
---|---|---|
Dersin Seviyesi | : | Lisans |
Dersin Tipi | : | Zorunlu |
Ön Koşullar | : | Yok |
Dersin Amacı | : | Yem bitkilerinin önemi, yetiştiriciliğinde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerilerini ortaya koymak. Baklagil, buğdaygil ve diğer familyalardan yem bitkilerinin yetiştiriciliğinin öğrenilmesi. |
Dersin İçeriği | : | Yem bitkilerinin tanımı, tarihçesi, sınıflandırılması, yem bitkileri üretiminin sorunları ve politikalar, yem bitkileri ekolojisi, baklagil, buğdaygil ve diğer familyadan yem bitkilerinin tarımsal özellikleri ve yetiştiriciliği |
Dersin Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | : | Yembitkileri (Genel Bölüm), Cilt I, Ed:Avcıoğlu, R., Hatipoğlu, R., Karadağ, Y., T.C. Tarım ve Köyişleri Bakanlığı, Tarımsal Üretim ve Geliştirme Genel Müdürlüğü, İzmir-2009 2. Yembitkileri (Baklagil Yembitkileri), Cilt II, Ed: Avcıoğlu, R., Hatipoğlu, R., Karadağ, Y., T.C. Tarım ve Köyişleri Bakanlığı, Tarımsal Üretim ve Geliştirme Genel Müdürlüğü, İzmir-2009 3. Soya, H., Avcıoğlu, R., Geren, H., 1997. Yembitkileri, Hasat Yayıncılık Ltd. Şti. PK. 212 Kadıköy-İstanbul, 223s. Yem Bitkileri E.Açıkgöz 2001. Uludağ Üniversitesi Güçlendirme Vakfı Yayın No:182,Vipaş Aş Yayın No:58, Bursa 584s |
Planlanan Öğrenme Etkinlikleri ve Öğretme Yöntemleri | : | Düz anlatım yöntemi, soru-cevap yöntemi |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | : | Yok |
Dersi Veren Öğretim Elemanları | : | , Prof. Dr. Altıngül Özaslan Parlak (Sorumlu) |
Dersi Veren Öğretim Elemanı Yardımcıları | : | Yok |
Dersin Verilişi | : | Yüz yüze |
En Son Güncelleme Tarihi: | : | 18.04.2024 15:44:30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Teorik | Uygulama | Laboratuvar | Yerel Kredi | AKTS |
---|
Teorik | Uygulama | Laboratuvar | Hazırlık Bilgileri | Öğretim Metodları | |
---|---|---|---|---|---|
1.Hafta | *Yurdumuzda yem bitkileri tarımının genel durumu |
*Düz anlatım yöntemi, soru cevap yöntemi |
|||
2.Hafta | *Yem bitkilerinin tanımı, tarihçesi, önemi, sınıflandırılması, yem bitkileri üretiminde sorunlar ve uygulanan politikalar |
*Düz anlatım yöntemi, soru cevap yöntemi |
|||
3.Hafta | *Baklagil yem bitkilerinin tarımsal özellikleri, taksonomileri, genel yapısal özellikleri |
*Düz anlatım yöntemi, soru cevap yöntemi |
|||
4.Hafta | *Önemli yonca türleri, önemi ve bitkisel özellikleri, adaptasyonu ve yetiştiriciliği |
*Yonca türlerinin morfolojik özellikleri |
*Düz anlatım yöntemi, soru cevap yöntemi |
||
5.Hafta | *Korunga’nın önemi ve yararlanma alanları, bitkisel özellikleri,yetiştiriciliği |
*Korunganın morfolojik özellikleri |
*Düz anlatım yöntemi, soru cevap yöntemi |
||
6.Hafta | *Üçgüller ve gazalboynuzu türlerinin önemi ve yararlanma alanları, bitkisel özellikleri, yetiştiriciliği |
*Üçgül türleri ve gazal boynuzunun morfolojik özellikleri |
*Düz anlatım yöntemi, soru cevap yöntemi |
||
7.Hafta | *Fiğler, burçak, taş yoncası ve mürdümük’ün önemi ve yararlanma alanları, bitkisel özellikleri, yetiştiriciliği |
*Fiğler, burçak, taş yoncası ve mürdümüğün morfolojik özellikleri |
*Düz anlatım yöntemi, soru cevap yöntemi |
||
8.Hafta | *Buğdaygil ve diğer familyalardan yem bitkilerinin tarımsal özellikleri, taksonomileri, genel ayırıcı özellikleri |
*Düz anlatım yöntemi, soru cevap yöntemi |
|||
9.Hafta | *Ayrıkların adaptasyonu ve yetiştiriciliği |
*Ayrıkların morfolojik özellikleri |
*Düz anlatım yöntemi, soru cevap yöntemi |
||
10.Hafta | *Çok yıllık ve yıllık çimlerin adaptasyonu ve yetiştiriciliği |
*Çok yıllık ve tek yıllık çimlerin morfolojik özellikleri |
*Düz anlatım yöntemi, soru cevap yöntemi |
||
11.Hafta | *Domuz ayrığı, kılçıksız brom adaptasyonu ve yetiştiriciliği. |
*Domuz ayrığı ve kılçıksız bromun morfolojik özellikleri |
*Düz anlatım yöntemi, soru cevap yöntemi |
||
12.Hafta | *Kelp Kuyruğu, Çayır Tilki Kuyruğu, Yumakların Adaptasyonu ve Yetiştiriciliği |
*Çayır kelp kuyruğu, çayır tilki kuyruğu ve yumakların morfolojik özellikleri |
*Düz anlatım yöntemi, soru cevap yöntemi |
||
13.Hafta | *Mısır, Sorgum ve Sudan otu ile Diğer Sıcak iklim buğdaygillerinin Adaptasyonu ve Yetiştiriciliği |
*Düz anlatım yöntemi, soru cevap yöntemi |
|||
14.Hafta | *Yem şalgamı ve yemlik pancar adaptasyonu ve yetiştiriciliği |
*Düz anlatım yöntemi, soru cevap yöntemi |
Aktiviteler | Sayı | Süresi(Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ara Sınav 1 | 1 | 1,00 | 1,00 |
Final / Final | 1 | 1,00 | 1,00 |
Ödev | 2 | 20,00 | 40,00 |
Uygulama / Application/Practice | 4 | 16,00 | 64,00 |
Ders Saatleri (14 hafta) / Class Hours (14 weeks) | 14 | 4,00 | 56,00 |
Final Sınavına Hazırlanma / Preparation for final | 1 | 35,00 | 35,00 |
Toplam : | 197,00 | ||
Toplam İş Yükü / 30 ( Saat ) : | 7 | ||
AKTS : | 7,00 |
P.Ç. 1 | P.Ç. 2 | P.Ç. 3 | P.Ç. 4 | P.Ç. 5 | P.Ç. 6 | P.Ç. 7 | P.Ç. 8 | P.Ç. 9 | P.Ç. 10 | P.Ç. 11 | P.Ç. 12 | P.Ç. 13 | P.Ç. 14 | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ö.Ç. 1 | 1 | 0 | 1 | 1 | 1 | 1 | 0 | 1 | 1 | 1 | 1 | 0 | 1 | 1 |
Ö.Ç. 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 0 | 1 | 1 | 1 | 0 | 1 | 1 | 1 | 0 | 1 |
Ö.Ç. 3 | 1 | 0 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 0 | 1 | 1 | 1 | 1 | 0 | 1 |
Ö.Ç. 4 | 1 | 1 | 0 | 0 | 1 | 0 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Ö.Ç. 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 0 | 1 | 1 | 1 | 0 | 1 | 1 |
Ö.Ç. 6 | 1 | 1 | 1 | 1 | 0 | 1 | 1 | 1 | 0 | 1 | 1 | 1 | 0 | 1 |